Blog

Zoek je een facilitator die je helpt je plannen te realiseren?

Ilonka begeleidt workshops om bedrijven te helpen bij hun communicatie en marketingactiviteiten of voor het opzetten of verbeteren van partnerships, vanuit hun missie en visie en met een concreet actieplan.

Ilonka Coenraad is een ervaren organisatie adviseur en interim manager met een brede kennis van marketing, corporate communicatie en duurzame partnerships. Zij heeft een scherp inzicht in de nieuwste trends en ontwikkelingen, is inzetbaar van strategie tot uitvoering en koppelt pragmatisme aan visie. 

Zoek je een facilitator? Wil je hulp om in een dag of dagdeel om samen met collega’s een nieuwe impuls te geven aan de marketing, communicatie aanpak of strategische samenwerking? 

Neem dan contact op met The Blue Energy Company!

Lees meer

Hoe kan een bedrijf van een partnership profiteren?

De basis van een goede samenwerking is twee bij elkaar passende partners. Een open deur, zou je zeggen. Waarom kiezen veel organisaties dan nog een sponsordoel die niet bij ze past? En dat terwijl er zoveel kansen zijn wanneer de juiste strategische partner gekozen is.

Lees meer

Nieuwe blog: Waarde(n)maken door partnerships.

Er is een toenemende behoefte aan duurzame samenwerkingsverbanden. De cultuursector, het bedrijfsleven, NGO’s; in allerlei organisaties en branches is men op zoek naar nieuwe samenwerkingsvormen. Samenwerken tussen culturen met verschillende perspectieven en waarden biedt kansen, het zorgt voor kruisbestuivingen, nieuwe invalshoeken en dus innovatie. Als een samenwerking op de juiste manier opgezet is, kan het resultaat meer dan de som der delen zijn. Kortom: samenwerken biedt kansen om waarde te creeren.

De start van samenwerkingen kan echter heel lastig zijn en dit geldt evenzeer voor de uitvoering ervan. Daarom ben ik gestart met de blog www.waardenmaken.nl deze gaat in op de mogelijkheden en laat experts met verschillende achtergronden aan het woord over de perspectieven die zij zien.

Lees meer op www.waardenmaken.nl

Lees meer

Met tekenen maak je elk evenement interessanter.

Ken je dat? Je gaat naar een bijeenkomst, eigenlijk om te netwerken. Maar tussen de pauzes door zijn er zeer interessante sprekers. Zittend in een zaal, met weinig licht en frisse lucht, probeer je wanhopig je aandacht bij het verhaal te houden.

Zitten, luisteren, het is voor mij altijd weer een uitdaging. Ik heb in de regel helaas een concentratietijd van maximaal 15 minuten. Event-organisatoren willen iedere spreker lang aan het woord laten. En sprekers nemen zelf ook vaak de tijd. Natuurlijk: als je een interessante sprekers of een belangrijke persoon op het podium hebt, wil je die persoon ook de tijd geven voor het verhaal. Maar op die traditionele evenementen moet ik altijd alle zeilen bij zetten om mijn iPhone niet interessanter te vinden. Hoe boeiend de spreker ook is.

Sinds kort heb ik daar een oplossing voor gevonden. Ik maak een visuele mindmap van het verhaal. Dit heeft een aantal grote voordelen.

Lees meer

Vergaderingen kunnen leuker, nuttiger en creatiever!

Gelukkig gaan we steeds slimmer werken. En door nieuwe manieren van werken worden de momenten dat je bij elkaar bent, steeds zeldzamer en dus kostbaarder. Het optimale uit een ontmoeting halen, dat is wat je wil. Want waarom zou je er anders voor in de file staan, je mail laten ophopen of laat door thuiskomen? Een van de manieren om vergaderingen leuker en effectiever te maken is visualiseren. Hierdoor maak je van de vergadering een ervaring, waardoor meer invloed hebt op de kennis en houding van de deelnemers.

Kennis Houding Gedrag Circulair Model

Lees meer

(Wat) Bas kan Betekenen.

Begin oktober ging ik desksurfen in De Gangmakerij met Bas Bakker. De Gangmakerij zit in Leiden in het gebouw 'De Framboos' in een mooie ruimte met glazen deuren en stoelen in de kleuren van Google. Bas zwaait uitbundig als ik langs loop. Ik ken Bas al sinds de eerste Open Coffee in Leiden in 2009, die hij toen samen met saxefonist Tom Beek organiseerde. Bas is sinds kort De Betekenaar. Ooit was hij interaction designer en wat hij sindsdien allemaal gedaan heeft is te veel om hier op te noemen. Een ondernemer dus….

Lees meer

Verslag van het Reputatieseminar

Donderdag 4 oktober was ik bij het seminar Koersen op reputatie, georganiseerd door markonderzoeksbureau Motivaction. De laatste jaren is het belang van reputatiemanagement sterkt gegroeid. Daarom leek mij een seminar met sprekers die het onderwerp reputatie online en offline, vanuit onderzoek en vanuit de praktijk beschouwen heel interessant.

Lees meer

Greet en Meet

Meet & Greet zit op de hoek van de Hansenstraat en de Raamstraat in Leiden. Voor de kenners: ooit was daar de Winkel van Bram. Het idee van Meet en Greet is ontstaan tijdens Leiden in Dialoog twee jaar geleden: Boven heeft Greet Meesters haar werkruimte. Beneden is de oude winkel drie jaar geleden omgebouwd tot een gezellige ruimte waar de buurt elkaar ontmoet en die je ook kan huren voor workshops en trainingen. Elke woensdagochtend om 9.00 uur is er voor de buurt de ‘Pittige Koffie’.

Lees meer

Communicatie moet je doen!

Dat het communicatievak er anders uit gaat zien door de veranderde media, dat is duidelijk. Maar hoe moet die verandering er uit zien? Minder zenden en meer luisteren betoogt onder andere Betteke van Ruler. Waar, maar wat betekent ‘luisteren’ in een resultaatgerichte omgeving? Hoe maak je duidelijk wat je resultaten zijn? De organisatie ziet communicatie toch als de afdeling die de middelen voor ze maakt.

Lees meer

Desksurfen bij Alares

Als ik tussen opdrachten in zit, heb ik eindelijk genoeg tijd voor te lang uitgestelde afspraken. Een van mijn voornemens was dat ik meer wilde weten over Alares. Het is een bureau dat zich bezighoud met kennisinnovatie. Harry Kotey en Robert van Oirschot ken ik nog uit mijn studietijd, ze zijn de ‘hulptroepen’ voor kennisinnovatie. Alares is namelijk Latijn voor hulptroepen; de ruiters van de bondgenoten. Ze komen je helpen in het felst van de strijd.

Lees meer

Op deze blog vindt u artikelen geschreven door Ilonka Coenraad. Ilonka is in 2014 gestart met de blog www.waardenmaken.nl. Waarde(n)maken biedt informatie en inspiratie over samenwerkingen tussen bedrijven, culturele instellinge en (sociale) NGO's. 

Meer informatie: